14 Ιουνίου 2010

Εκεί που ο Ναύαρχος Κουντουριώτης κρεμούσε τα άρματα, κάποιοι ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΙ κάνουν πάρτι

14/6/2010

Ξέρουμε ότι το μέγα πλήθος του στρατού μας, προ πολλού, έχει μετατραπεί σε ένα λεφούσι άτολμων και αδιάφορων δημοσίων υπαλλήλων. Σε έναν εσμό ανιστόρητων επαγγελματιών που το μόνο που έχουν στο μυαλουδάκι τους είναι η ανέλιξη στα αξιώματα, με οποιοδήποτε κόστος, ακόμη και της αξιοπρεπείας τους.
Θα θέλαμε να ξέραμε αν η λέξις ευσυνειδησία υπάρχει στο λεξιλόγιό τους.
ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ
ΒΕΒΗΛΩΣΑΤΕ ΤΟ ΘΩΡΗΚΤΟ ΑΒΕΡΩΦ
Ο Ναύαρχος από τα Ηλύσια Πεδία θα σας ΦΤΥΝΕΙ...

Διαβάζουμε από το «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»

ΠΕΡΙΧΑΡΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΣ δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην… ευκαιρία να φωτογραφηθεί με την Ελεονώρα Μελέτη και τη Μαριέττα Χρουσαλά

Εντυπωσιακές παρουσίες και φίλοι του ζευγαριού σε ένα στιγμιότυπο που παραπέμπει σε κάποιο κλαμπ της παραλιακής και όχι σε ένα πολεμικό πλοίο-σύμβολο

Η κυρία Μαριγώ Λεμού-Πατίτσα, ανάμεσα στα κανόνια και στα βλήματα στο κατάστρωμα του «Αβέρωφ», αναγγέλλει την έλευση της νύφηςτης, κυρίας Μαριέττας Χρουσαλά, στη ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας

Στο πλέον ζωντανό μνημείο της ένδοξης Ιστορίας του έθνους μας αποφάσισαν να διασκεδάσουν οι εφοπλιστές με αφορμή την ετήσια έκθεσή τους, τα «Ποσειδώνια». Το θωρηκτό «Αβέρωφ» μετατράπηκε σε πρώτης τάξεως κλαμπάδικο, όπου οι γόνοι εφοπλιστικών οικογενειών και οι συνοδοί τους γλέντησαν με την ψυχή τους. Και φαίνεται πως ανεβαίνοντας τα σκαλιά προτού περάσουν στο κατάστρωμα δεν υπολόγισαν καθόλου την ιστορία αυτού του αντιτορπιλικού.

Ηταν τέλη του 1908 και η ανάγκη για ενίσχυση του ελληνικού στόλου είχε γίνει επιτακτική. Η τότε κυβέρνηση Μαυρομιχάλη είχε απευθυνθεί στα Ναυπηγεία Ορλάντο, στο Λιβόρνο της Ιταλίας, όπου εκείνη την εποχή κατασκευαζόταν ένα θωρηκτό-καταδρομικό το οποίο είχε παραγγελθεί από το Ιταλικό Ναυτικό

Ομως, η ακύρωση της παραγγελίας από τη μεριά των Ιταλών και η άμεση προκαταβολή του 1/3 της συνολικής αξίας του πλοίου επέτρεψαν την απόκτησή του από την Ελλάδα. Το ποσό της προκαταβολής προήλθε από τη διαθήκη του Γεωργίου Αβέρωφ, ενώ τα 2/3 καλύφθηκαν με εξωτερικό δανεισμό.

Τον Οκτώβριο του 1912, με την έναρξη του Α’ Βαλκανικού Πολέμου, το «Αβέρωφ», επικεφαλής του στόλου του Αιγαίου, υπό τον ναύαρχο Παύλο Κουντουριώτη, απέπλευσε προς τα Δαρδανέλια. Κατέλαβε τη Λήμνο και στον όρμο του Μούδρου εγκαταστάθηκε το προχωρημένο αγκυροβόλιο του στόλου. Ακολούθησε η κατάληψη του Αγίου Ορους και των νησιών του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου.

Με το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου (Οκτώβριος 1918), η Τουρκία συνθηκολόγησε (ανακωχή του Μούδρου) και η Ελλάδα βρέθηκε στην πλευρά των νικητών. Το «Γ. Αβέρωφ» κατέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη και εκεί ύψωσε την ελληνική σημαία.

Με την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου το «Αβέρωφ» θα βρεθεί στη Βομβάη, περιπολώντας στον Ινδικό ωκεανό. Με το τέλος του, αγκυροβόλησε μαζί με τον υπόλοιπο στόλο στο Φάληρο (17 Οκτωβρίου 1944), φέρνοντας πίσω την τότε ελληνική κυβέρνηση.Το 1952 αποφασίστηκε ο παροπλισμός του. Από το 1956 έως το 1983 βρέθηκε πρυμνοδετημένο στον Πόρο.

Το 1984 το Πολεμικό Ναυτικό αποφάσισε να το αποκαταστήσει ως μουσείο. Τότε ρυμουλκήθηκε από τον Πόρο στο Φάληρο.

2 σχόλια:

  1. Δυστυχώς η αρχή για την βεβήλωση του Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ είχε ξεκινήσει πριν κάποια χρόνια, όταν επί ηγεσίας στο ΓΕΝ του Ναυάρχου Γιώργου Ιωαννίδη, είχε δοθεί άδεια στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, να "γυρίσει" ζωντανά την πρωινή του εκπομπή με τη Μενεγάκη ! ! !
    Να υπενθυμίσω ότι ο "Ναύαρχος" Γιώργος Ιωαννίδης, είχε επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία ως Πλοίαρχος, επισείοντας την κομματική του ταυτότητα (ίδια με αυτή των προσφάτως επαναφερθέντων στο ΠΝ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΗΘΙΚΟΣ ΞΕΠΕΣΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΜΑΣ ΣΥΜΒΟΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή