15 Οκτωβρίου 2010

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΟΥ...

Αγαπητό μου ημερολόγιο...

Σήμερα ο γιατρός ήταν πολύ καλός μαζί μου... έμεινε πολυ ώρα και μου μίλησε πολύ.
Δεν τα κατάλαβα όλα όσα είπε. Νομίζω όμως ότι ενδιαφέρεται πραγματικά για εμένα και αυτό μου κάνει καλό. Κανείς άλλος δεν έχει ενδιαφερθεί για εμένα τόσο πολύ. Ούτε γείτονας, ούτε συνάδελφος, ούτε αδερφός. Και δεν τη μπορώ τη μοναξιά....

Μου εξηγησε λοιπόν ο γιατρός ότι έχω πάθει βλάβη στην πνευματικότητα μου. Δε νομίζω ότι το πολυκαταλαβα. Μου είπε ότι είμαι άνθρωπος. Λες και δεν το ξέραμε. Και μου είπε ότι σαν άνθρωπος έχω μια "δομή" λειτουργίας.

Μου είπε ότι η συνείδηση μου (το πως αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου και το περιβάλον) είναι μια σειρά από ομόκεντρους κύκλους.




Στον πρώτο κύκλο στο κέντρο, είναι η πνευματικότητα μου. Οταν τον ρώτησα τι είναι η πνευματικότητα, μου είπε ότι είναι η αντιληψη που έχω για το ρόλο μου στη ζωή. Ποιος είμαι, που πάω, γιατί βρίσκομαι εδώ.  Ενας άνθρωπος μπορεί να πιστεύει ότι γεννήθηκε για να βοηθάει τους άλλους και ένας άλλος άνθρωπος μπορεί να πιστεύει ότι γεννήθηκε για να τον υπηρετούν όλοι οι υπόλοιποι....

Από την πνευματικότητα, διαμορφώνεται η ταυτότητα μου.  Μου εξήγησε ότι η ταυτότητα μου είναι η αντίληψη που έχω για τον εαυτό μου. 
Απο την ταυτότητα, διαμορφώνονται οι πεποιθήσεις μου, δηλαδή τα ακράδαντα πιστεύω μου. Πεποίθηση είναι π.χ. το ότι πιστεύω ότι ο ήλιος θα ανατείλει από την ανατολή. Πεποίθηση είναι το ότι είμαι άχρηστος. Πεποίθηση είναι το ότι όλοι οι ξένοι είναι εχθρικοί. Πεποίθηση είναι το ότι "όλα τα αφεντικά είναι εκμεταλευτές". Πεποίθηση είναι το ότι "όποιος φύγει από το μαντρί τον τρώει ο λύκος". Πεποίθηση είναι το ότι κανείς δεν νοιάζεται για εμένα. Πεποίθηση είναι το ότι "παρ' ολα αυτά έχω κάποιον ανώτερο σκοπό στη ζωή μου"...

Απο τις πεποιθήσεις προέρχονται οι ικανότητες μου. Αν έχω πεποιθήσεις υψηλών προδιαγραφών για τον εαυτό μου σε ένα π.χ. άθλημα, πιθανόν να τα καταφέρνω αρκετά καλά. Είμαι διάνοια επειδή έχω χαμηλή αυτοπεποίθηση με το άλλο φύλλο....αν είχα την πεποίθηση ότι δεν είμαι "επαρκής" σεξουαλικά, η σεξουαλική μου ικανότητα θα ήταν χαμηλή, αλλά επειδή εχω την πεποίθηση ότι παρ΄όλα αυτά η ανθρωπότητα θα πρέπει να υποκλιθεί μπροστά μου, αποκτώ την ικανότητα της μαθηματικής εφυϊας... τρελά πράγματα....

Ανάλογα με τις ικανότητες, προκύπτει η συμπεριφορά μου προς το περιβάλον... Ενας ικανός άνθρωπος συμπεριφέρεται τελείως διαφορετικά από εναν ανίκανο.

Οταν τον πληροφόρησα ότι δεν κατάλαβα τίποτα, μου εξήγησε με δύο παραδείγματα:

Παράδειγμα 1ον:  Μεγαλωσα σε περιβάλον όπου όλοι με θεωρούσαν το κέντρο του κόσμου. Οτι ζητούσα το έπαιρνα. Ημουν ο απόλυτος άρχοντας του περιβάλοντος. Ο εγωισμός δεν είναι κακό πράγμα. Ισα ίσα. Που βοηθάει στην ανάπτυξη. Μέσω του ανταγωνισμού. Τι με νοιάζει για τους άλλους; Γεννήθηκα και θα πεθανω μόνος. Θα κατακτήσω τη ζωή. Θα της πιώ το μεδούλι. Θεός; Ποιος θεός; δε βλέπεις τους παπάδες; .... (πνευματικότητα).  Εγώ όμως δεν είμαι σαν τους άλλους... Εγώ είμαι καταπληκτικός τυπος... Δε με ξέρετε καλά εμένανε.....(ταυτότητα) Ο κόσμος είναι εδώ και θα τον απολαύσω όσο μπορώ. Δεν μπορώ να αλλάξω τον κόσμο. (πεποιθησεις)  και δικαιούμαι να απολαύσω όσο περισσότερα πράγματα μπορώ. Δεν είμαι ίδιος με τους άλλους. Είμαι καλύτερος. (πεποιθήσεις) Είμαι καλός στα σπορ, τα πάω πολύ καλά με τις γυναίκες, έχω βρεί μια καλή δουλειά (ικανότητες) , ειμαι ωραίος τύπος, εχω χιουμορ (ικανότητες) και τα εχω καλά με όλους (συμπεριφορά).

Παράδειγμα δεύτερον:   Πιστεύω ότι ο κόσμος δε μου ανήκει. Οτι ανήκει στις γενιες που θα έρθουν. (πνευματικότητα). Πιστεύω ότι είμαι ο τυχερός κληρονόμος της ζωής και ότι οφείλω να την προστατεύσω (ταυτότητα) Πιστεύω ότι ολοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα σε βασικά αγαθά όπως το νερό και το φαγητό (πεποίθηση). Νοιώθω την ανάγκη να βοηθάω τους άλλους ανθρώπους για να φτιάξουμε μια καλύτερη ανθρωπότητα (ικανότητα) και το κάνω όπου και όποτε μπορώ (συμπεριφορά).

Οταν τον ρώτησα τι σχέση έχουν όλα αυτά, μου εξήγησε:

Ο άνθρωπος είναι ζώο προσαρμοστικό. Η συμπεριφορά του προς το περιβάλον αλλάζει ανάλογα με τις αντιδράσεις από το περιβάλον. Είναι πολύ δύσκολο το περιβάλον να αλλάξει κάτι εσωτερικά της συμπεριφοράς. Η αντίσταση στην επιθεση από το περιβάλλον είναι πολύ ισχυρή. Το αντίθετο συμβαίνει με την επιθεση από μέσα προς τα έξω. Οταν δηλαδή αλλάζει ένας εσωτερικός κύκλος, αλλάζουν όλοι οι εξωτεροι του. Οταν αλλάξει η πνευματικοτητα, αλλάζουν αμέσως ΟΛΟΙ οι κύκλοι. Η γνώση αυτη λέγεται νευρογλωσσικός προγραμματισμός. Τη γνώση αυτή έχει η τηλεόραση εδώ και χρόνια. και αλλάζει κατ΄ευθείαν την πνευματικότητα μας...

Επαναλαμβάνοντας  συνεχώς πρότυπα όμορφων, χαμογελαστών, φρεσκοπλυμενων, εγκληματικων, εγωιστικών κτηνών, η τηλεόραση μας αλλάζει την πνευματικότητα. Μας εμφυτεύει πεποιθήσεις ότι οι άνθρωποι είναι κτήνη που πολεμάνε και σκοτώνουν ο ένας τον άλλο, ότι απαιτείται φύλαξη και αστυνόμευση, ότι σημασία έχει να επιβιώσουμε εμείς, ότι έτσι κι αλλιώς ποτέ ο κόσμος δεν ήταν δίκαιος, ότι αν δεν υπογράφαμε το μνημόνιο θα καταστρεφόμασταν (πεποιθήσεις) και εμείς, βλέποντας ότι δεν μπορουμε να αλλάξουμε τον κόσμο (ελλειψη ικανότητας) συνεχίζουμε να δουλεύουμε και να προσπαθούμε να επιβιώσουμε ατομικά (συμπεριφορά). Με τον τροπο αυτό κρατούνται τα πράγματα σε τάξη.

Αυτό που μου τόνισε ο γιατρός, είναι οτι άλλαξε η πνευματικότητα μου και έτσι άλλαξαν όλα τα προς τα έξω... Οι φωνές που ακούω να μου λένε ότι οφείλω να σώσω την Ελλάδα (αλλαγή πνευματικοτητας), και με έκαναν να πιστέψω ότι εγώ και ΟΛΟΙ οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν οι σωτήρες του κόσμου (αλλαγή ταυτότητας) και ότι εχω χρέος απέναντι στις παλαιότερες αλλά και στις επόμενες γενιές να σώσω την Ελλάδα από τους προδότες που την ξεπουλάνε και τον κοσμο από τους παγκόσμιους δυνάστες του (αλλαγή πεποιθήσεων) μην πάρω το ντουφέτσι μου (ικανότητα) να κάμω μάνες δίχως γιούς....(αλλαγή συμπεριφοράς). Και όλα τα άλλα....

Και ότι αυτός είναι ο λόγος που βρίσκομαι εδώ... Μια δυσλειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης.... Ενας ελεύθερος νούς.....Μου υποσχέθηκε να με θεραπεύσει.... Να επαναφέρει την πνευματικότητα μου....

Τρελά πράγματα μου είπε ο γιατρός....

ΘΑΛΑΜΟΦΥΛΑΚΑΣ
 
Πηγή: http://thalamofilakas.blogspot.com/2010/10/blog-post_425.html 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου